dijous, 13 de març del 2008

Denominació d'Origen Terra Alta, un actiu per al territori

Qualsevol persona amb un mínim sentit de la gastronomia coneix els vins de la Terra Alta, uns vins amb molta història. El 1972 es va consolidar l’activitat vinícola de la comarca amb el reconeixement de la Denominació d’Origen “Terra Alta”. Avui en dia, aquest segell de garantia aplega a prop de 1.600 viticultors, 8.200 hectàrees de vinya i 42 cellers (dels quals 32 són embotelladors). Per tant, estem parlant d’una activitat clau per al sector agrícola de la Terra Alta, ja que representa gairebé la meitat del PIB primari.

Aquests dies estem vivint una campanya de promoció de la DO Terra Alta, en la qual s’està potenciant aquests vins de gran qualitat. El projecte en sí es basa en la difusió del producte mitjançant un total de 7 presentacions en diferents localitats de les Terres de l’Ebre, dirigides als restaurants. Els restaurants que es vulguen adherir a aquesta campanya rebran una carta de vins per a fomentar-ne el consum i per a donar una imatge innovadora i de qualitat. La carta, anomenada “El celler de les Terres de l’Ebre”, és una estratègia de promoció que es prolongarà durant el període 2007 – 2010 i que constarà en una llista de 16 vins escollits pel mateix restaurant sobre una oferta total de 117 vins de 25 cellers diferents.

També cal dir que part de l’estratègia de promoció consisteix en l’assistència la fira Alimentaria 2008 de Barcelona, que té lloc del 10 al 14 de març. Aquest és una gran oportunitat, ja que es tracta de la fira d’alimentació i begudes més gran d’Espanya, i una de les més importants del món. L’assistència a aquesta fira suposa una promoció de la marca DO Terra Alta a nivell internacional, davant dels 150.000 visitants de més de 150 nacionalitats diferents.


Crec que aquesta és una inversió de promoció molt encertada, que potencia les vendes d’un producte amb molt de valor afegit per al nostre territori i que, per altra banda, també dóna a conèixer la marca Terres de l’Ebre. S’ha de tindre en compte que aquests vins tenen molt d’èxit a l’estranger, ja que més del 60% de la producció es dedica a l’exportació. Per aquest motiu, una campanya que incentive aquest producte a escala nacional suposarà un augment important de les vendes. Dirigir la campanya a nivell estatal és al meu parer tot un encert que farà molt de bé a aquests productes, ja que en un mercat tan renyit, la promoció és crucial i molt necessària. De fet, crec que sense una bona campanya, els nostres vins no seran mai tan coneguts com, per exemple, els de la Rioja.